Interesting!

11 posts / 0 new
Last post
TyrantOfTheWeek's picture
Offline
Last seen: 4 years 4 months ago
Joined: 12/26/05
Posts: 1147
Interesting!
Offline
Last seen: 1 year 9 months ago
Joined: 01/18/06
Posts: 1626

*love* that website!!

It's the only site I've been able to find that does preg tickers that actually go to 42 weeks, too.

Those facts are scary. I posted them on my fb awhile back and it caused quite an uproar. lol.

jooniper's picture
Offline
Last seen: 4 years 7 months ago
Joined: 08/27/07
Posts: 780

Yeah, I'm curious what the reaction of my friends on FB will be too. One guy friend already posted "...And they will continue to get our money. Epidural FTW!"
I'm walking a dangerous line posting there since I'm trying not to really announce that I'm having a homebirth.

cactuswren's picture
Offline
Last seen: 2 years 8 months ago
Joined: 10/19/09
Posts: 4658

I'm not sure I could take those comments. Even just the one you got is making me see red.

Great site, though! I made the url my gmail status. Comment free Biggrin

TyrantOfTheWeek's picture
Offline
Last seen: 4 years 4 months ago
Joined: 12/26/05
Posts: 1147

"jooniper" wrote:

Yeah, I'm curious what the reaction of my friends on FB will be too. One guy friend already posted "...And they will continue to get our money. Epidural FTW!"
I'm walking a dangerous line posting there since I'm trying not to really announce that I'm having a homebirth.

I took the B.S. comments in stride. They can shove their crap opinions up their hoo-ha. DH and I "trapped" our parents here one afternoon and made them watch BOBB. My MIL "Felt better about it" after watching.
My mom still thinks it's stupid. She is the most negative person I have EVER met in my life though.

momW's picture
Offline
Last seen: 1 year 5 months ago
Joined: 09/29/09
Posts: 5634

I've been posting little tidbits now and then on my fb status about VBAC's and such. I'm going to put some of the stuff from this site on there and see what kind of a stir I can get. I like stirring the pot though and pushing people out of their comfort zone, my mom says I'm too good at it Smile

TyrantOfTheWeek's picture
Offline
Last seen: 4 years 4 months ago
Joined: 12/26/05
Posts: 1147

"jooniper" wrote:

Yeah, I'm curious what the reaction of my friends on FB will be too. One guy friend already posted "...And they will continue to get our money. Epidural FTW!"
I'm walking a dangerous line posting there since I'm trying not to really announce that I'm having a homebirth.

I commented on his comment. I couldn't resist or restrain myself.

TyrantOfTheWeek's picture
Offline
Last seen: 4 years 4 months ago
Joined: 12/26/05
Posts: 1147

"momW" wrote:

I've been posting little tidbits now and then on my fb status about VBAC's and such. I'm going to put some of the stuff from this site on there and see what kind of a stir I can get. I like stirring the pot though and pushing people out of their comfort zone, my mom says I'm too good at it Smile

Yup. I especially LOVE LOVE LOVE when people put any links to crap without Snopesing first. I have an EXTREMELY right-winged friend that posts EVERY anti-Obama thing she can find. Problem with this is that most of it is 100% untrue or only a little bit true. I have a large variety of people on my friends list, so their political party doesn't matter, but for the love of Pete, verify what you are posting.
I like when something I post ends up in a debate.

jooniper's picture
Offline
Last seen: 4 years 7 months ago
Joined: 08/27/07
Posts: 780

"TyrantOfTheWeek" wrote:

Yup. I especially LOVE LOVE LOVE when people put any links to crap without Snopesing first. I have an EXTREMELY right-winged friend that posts EVERY anti-Obama thing she can find. Problem with this is that most of it is 100% untrue or only a little bit true. I have a large variety of people on my friends list, so their political party doesn't matter, but for the love of Pete, verify what you are posting.
I like when something I post ends up in a debate.

Mindie, we should be friends:). I can't tell you how many times I've responded to a lame anti-obama thing with just a snopes link. There are plenty of legit reasons not to like the guy, based on your beliefs (though I'd love to debate any one of them)... why do people have to make crap up?
Hey, and be nice to Ben (my friend on FB)... he's a very nice guy, really. Even if he seems to love epidurals.

TyrantOfTheWeek's picture
Offline
Last seen: 4 years 4 months ago
Joined: 12/26/05
Posts: 1147

"jooniper" wrote:

Mindie, we should be friends:). I can't tell you how many times I've responded to a lame anti-obama thing with just a snopes link. There are plenty of legit reasons not to like the guy, based on your beliefs (though I'd love to debate any one of them)... why do people have to make crap up?
Hey, and be nice to Ben (my friend on FB)... he's a very nice guy, really. Even if he seems to love epidurals.

I backed myself up.
I don't think I was *too* harsh, just blunt. I lack a filter on certain topics. This just happens to be one.

kridda_88's picture
Offline
Last seen: 1 year 7 months ago
Joined: 01/28/08
Posts: 1798

Sad to say i fell into a lot of those categories for my first birth. Sad But very glad that i can now be considered in the 5% of NCB. Smile I seriously will never go back. I just wish i could convince more people that they CAN go natural, IF they WILL PREPARE themselves for it. Drives me crazy when the people i talk to give me the "I can't go natural, i have a low pain tolerance." BS! You just can't accept the idea, and fact, that labor doesn't have to be painful!!!! GRRRR!!!!!!

Okay sorry about that rant. It just really really bothers me that society has ingrained the LIE that labor is ALWAYS painful.