Had my BIG u/s! :)

9 posts / 0 new
Last post
marymoonu's picture
Joined: 03/15/08
Posts: 2183
Had my BIG u/s! :)

I had my appointment yesterday. Baby looked good! We had the u/s tech seal the gender pic in an envelope for us to open on Christmas day. I was scared that she couldn't see it, because it took her FOREVER. I've been through this a couple times, and they just plop it up on the screen and there's the junk. This time, baby was faced down and away from us (made it hard to get any face pics too). So she had to try to get all up under the baby on both sides of my belly. And of course DH and I weren't looking, so it felt like it took even longer. But she got it. Woohoo! I put it in a pretty, glittery red box. It's sitting up on my mantle so the kids can't mess with it, and it's torturing me! I'm dying to know. Last night, I had a gender dream (girl), but I only have a 50% success rate with my dreams so far, so I don't put too much into that, hahaha.

The appointment itself was "meh".. My blood pressure was 150/100. Ugh. WTF? I hate it because it's NOT that high when I check it at home. So anyway, he put me on labetalol. I started it last night, and it will take some getting used to, I guess. It's giving me a pretty nasty, unusual headache. I'm on the lowest dose, just hope to keep it that way. I'd rather not take anything at all, but I guess that BP was a bit out of control. I'm mostly nervous because I swear it's like 110's/70's most of the time at home (I get the occasional high reading, but only like 130's/upper 80's... Not high enough to really justify treating with meds). So I am afraid it's going to take it too low. I guess I'll just keep an even closer eye on it now.

After the appointment, the doc called me back to tell me that he forgot I needed a blood draw for the quad screen (to check for downs syndrome). He wanted me to come back into the office, but I was already at work for the night, so I had to go BACK in this morning for a blood draw.

Face with BIG arm going across the chest (ready to fight with big brothers).

(Head and spine... I always LOVE seeing the spine. Something about it makes it feel so real).

(THE box. Can't wait to open it. By far my favorite Christmas gift already, lol).

ILoveMyMiniMe's picture
Joined: 12/11/03
Posts: 2333

Baby looks AWESOME!!!!!!!! Can't wait until Christmas morning.. I'll be checking to see what the US tech wrote down!! Biggrin Sorry the BP was up.. Sad DId you let your Dr know it's been hanging in the normal range when at home? Sad

marymoonu's picture
Joined: 03/15/08
Posts: 2183

I did.. But to be honest, over the last month or two, I haven't been GREAT about checking it on my own (too busy, it slips my mind, I guess). And so the few times I have checked it, about half of them have been in that borderline-high range. So I'm sorta giving him the benefit of the doubt that maybe it is running high sometimes when I'm not checking it. Ugh.

ILoveMyMiniMe's picture
Joined: 12/11/03
Posts: 2333

Well then there's that.. At least you're taking steps to keep it under control. Smile Just take it easy and hopefully the headaches go away as you get used to it. Silly baby.. making mommy have BP issues. Wink

marymoonu's picture
Joined: 03/15/08
Posts: 2183

Ugh... Just checked it and it's at 102/59. I just started the meds 13 hours ago. I'm so not convinced I need it. Ugh.

nidia's picture
Joined: 06/08/07
Posts: 1812

Mary, I always have anxiety when I got to the doctor and my BP is high too.. ugh.

Anyway, can't wait to find out HEHE Smile

sprintcarkelly's picture
Joined: 07/16/07
Posts: 134

I was just lurking around but I wanted to say I love your idea of finding out the gender of your baby on Christmas Day! I bet you are dying to open that box but I think you are very strong for waiting Smile We plan on not finding out the gender of our new baby and I think it will be the hardest thing we have ever done but I heard it is really worth the wait! I am looking forward to checking back on Christmas and finding out if you will have your 3rd boy or 1st girl, he he!

Heatherbella's picture
Joined: 02/14/05
Posts: 4169

YAY for a great u/s and I LOVE that little red box. Ooooh, it makes me want to open it!!!! Smile

Thanks for sharing the pictures. I always love seeing them! Smile

sox79's picture
Joined: 08/04/05
Posts: 395

How exciting to have that box to open Smile Can't wait for the revel!
Sorry about your bp. Hope it stabilizes and you can get off the meds. But whatever it takes to get baby here safe and sound!