Anyone else still keeping things a secret?

9 posts / 0 new
Last post
lemonlemon's picture
Joined: 12/30/07
Posts: 1904
Anyone else still keeping things a secret?

So I've pretty much kept it a secret until about 13ish weeks I told my parents, and have told a couple really close friends.... but havent really "went public" I finally told my boss Friday because, its getting hard to hide and I didnt want to tell her @ 20 weeks and it be awkward or rude sounding "by the way im preggo, its a boy/girl, blah blah".. so on my 16th week mark I told her and got that overwith... and really still feel like Im hiding things, the other ppl at work dont know... and IDK, def no "facebook" announcements.

I feel so nervous this time around and IDK why I feel scared to tell people, like I just dont want them to know, like Im greedy or something Im not sure. I never thought I'd last this long!

So, apparently its becoming obvious because on Mothersday I ran into Kevs cousin and his gf and after I left he texted kev to ask If I'm preg, and ran into my old "boss" and he kept looking at my belly and asking whats new... I said Not much!!

Its just SOO hard to just say "Im pregnant" or.. "by the way".. the only ppl I've really told I've told on like..text...except my boss and my other "boss".. and both ppl i started to sob when I told them!! Maybe bcuz I've had a few little road bumps during this pregnancy so Im more scared... haha... But I feel like if I dont see people, then I dont need to tell them!!

Def running out of flowy shirts!! anyone elses lips still sealed?

Blessedwith4's picture
Joined: 08/03/06
Posts: 177

Wow, good job! I am definitely not keeping it a secret anymore, and couldn't even if I wanted too! Have you had an ultrasound with this pregnancy? I know seeing the baby moving around helps ease your mind sometimes Beee I hope you can relax and let people be happy for you soon Smile

ambie719's picture
Joined: 10/03/07
Posts: 811

We made the big Facebook announcement on Monday, so the cat is out of the bag now. I'm 20 weeks, so I guess its about time lol.

annierose's picture
Joined: 03/27/06
Posts: 333

I spilled the beans at about 10 or 11 weeks, once I had listened to the heartbeat a few times. I'm looking pregnant now so it's obvious something is going on. I can understand your hesitation, but you'll probably feel better once you tell people. It sounds like it's stressing you out!

Gabsma03's picture
Joined: 07/23/08
Posts: 178

I told all of my family after our 16 week gender scan, and than 2 people at work within a few days the whole store knows(I would say around 80-100 People) gotta love company gossip hahahaha. I have not made it facebook official and not even sure when I will do that. I am too the point if you see me I am obviously prego lol!

regdahl's picture
Joined: 05/05/07
Posts: 777

I'm so bad at keeping things in that we told at like 8 weeks. I just couldn't not. I think you'll feel better once you get it out. However you decide to tell... Smile

Kier's picture
Joined: 03/12/12
Posts: 1973

I personally show pretty early... that, and with how much I was peeing, getting sick, and just the pure exhaustion, there isnt any hidding it for too long. We told after my dating ultrasound which put me at 6 weeks, and the baby had a HB. I so wish I could have held out longer, but once i saw that HB I couldnt contain it. I can totally understand your apprehension, but like PPs have said, you will probably feel better once its out there and you dont feel like you HAVE to hide it. What I personally did (since telling everyone face to face just wasnt going to work and the rumor mill moves faster than me lol) was emailed a picture of our kids wearing shirts that hinted at it... then, once people responded, I sent out an email with a pic of the ultrasound. Then, the next day, I posted it on facebook for the friends that I hadnt emailed. I was nervous at first because of some of the flack I got when I was prego with DD, but once I "ripped the bandaid" I felt better Smile

lemonlemon's picture
Joined: 12/30/07
Posts: 1904

I guess I kinda feel like if they dont "see" me they dont "need" to know.. hha... so like the people who i hang out with/see and not just randomly run into/see on facebook/see once a year i dont feel like I shld just text them all or send them emails.. haha.. IDK maybe that's rude.

I finally feel like the important people know, and that its obviously not a "secret" if they can look at my belly and see... IDK if I'll ever make it facebook official..maybe after the gender scan... maybe.... heheheh

annierose's picture
Joined: 03/27/06
Posts: 333

Two of my Facebook friends that I don't see very often waited until after the anatomy scan to go Facebook official. I wasn't offended by that at all and thought it was kind of fun to get all that info at once. I admired their ability to keep it secret for so long!

Log in or register to post comments